There was an error in this gadget

Thursday, June 2, 2011

calon suami....

hehehee mesti korang penah terfikir kan
cam ne la korang punye husband nanti kan????....
siyes sejak dah agak matang nie
(cess gne ayat matang tuh padahal ckp je la dah tue kan...heee)
selalu gak la terfikir benda cam tu....
tapi x penah ada ciri2 yang specific yang penah eja tetapkan untuk jadi calon suami eja...
akan tetapi hari nie eja dapat ilham suami macam mane yang eja suke....jeng3x heee
Aaron Aziz a.k.a Seth Tan dalam cite Nora Elena ....

Korang ada tengok x cite Nora Elena kat TV3 tu?????
alaaa yang Aaron Aziz ngan Siti Saleha berlakon tuh...
haa ada tengok kan....eja caye mesti korang ada tengok kan3x....
lau korang tengok mesti korang akan ske watak
Seth Tan lakonan Aaron Aziz tu...
seorang lelaki yang romantik, caring, loving and 
yang paling penting beragama....
yer la seorang suami mesti la ada pegangan agama yang 
kuat sbb nak bimbing isteri dan keluarga nanti...
bile tengok cite tu eja pown terfikir ada lagi
ke lelaki mcm nie kat dunia nie????
sbb akrang nie banyak sangat cite2 yang xbest pasal lelaki nie...
bkn nak kutuk lelaki tapi yang nak jd suami kan lelaki 
so kene la fokus kat lelaki kan...
jgn mara yek heeee....

Dalam Islam ada beberapa syarat untuk pilih suami atau isteri
1. Agama
2. Harta
3. Keturunan
4. Kecantikan

hehehe tu antara ilmu2 yang eja dapat mase pg kursus kahwin ary tuh.....
pg bukan sbb nak kahwin tau tapi saje2 je nak pg.....
nak dapatkan ilmu dan sijil kursus kahwin heee
nie la cite die...Best tau slalu berkejar sbb nk tgk cite die....
Nora Elena tu adaptasi dr navel nie tau....

So pilih la calon2 suami korang berlandaskan ajaran agama kita ye...Daaaa....

p/s: untuk sesape yang x tgk Nora Elena tu sila2 la tgk yeee....


No comments:

Post a Comment